onsdag 1 januari 2014

2013

Januari

 En pyjamas i mjukaste interlock till finaste sonen

Februari


Liten body till söta lillkusinen

Mars och april



Två ljuvliga regnjackor, en till mig och en till dottern i fantastiska laminerade Amy Butler-tyger.

Maj


Snabbsydde en meringue-skirt från Colette-boken inför en resa till Kreta. Jag använde mammas sambos gamla jobbskjortor till den.

Juni


Mer bebiskläder, de beställdes och gavs bort i välkommen till världen- present.

Juli och augusti


Sommaren kom och sonen behövde linnen... 


... Och dottern solklänningar. 


Till mig sydde jag min första Alma-blus.

September


Jag sydde min första Laurel och gick på kurs i kläder jag sytt själv från topp till tå.

Oktober


Jag paniksydde en snurrkjol när jag kl 22 en kväll kom på att dottern skulle på kalas nästa dag.

November


En nära vän fick en liten son som behövde en liten present.

December


Året slutade nästan där det började, med liten kusin som ska fylla ett och då ska få denna lilla sak i present. 

Nu väntar nya sömnadsutmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar